Král Já první

Autor: Michal Rubeš <michal(at)termiter.cz>, Téma: názory, Vydáno dne: 25. 05. 2007

Pojďme se podívat na divný způsob prezentace malých firem a zvláště živnostníků. Často se stává, že se snaží na svých webových stránkách působit jako velká firma se spoustou poboček. Rozpačitě to pak působí u živnostníků kolem masožravek, které známe často osobně.

Především je zajímavé se podívat pod sekci Autoři, Kdo jsme, Kontakt, nebo podobné rubriky. Už přímo název Kdo jsme je zavádějící, když se pod ním dozvíte jen o činnosti jediného člověka.

Tento přístup pozoruji všeobecně, nejen na webu. Jako bychom se chtěli zakrýt jakousi anonymitou davu. "To já ne, to někdo z našich spolupracovníků". Ale kdo jsou ti spolupracovníci? Koho konkrétně označuje to "našich"?

Jestli opravdu máte spolupracovníky, uvádějte je. Proč nenapíšete třeba "při pěstování a distribuci přiloží ruku k dílu celá rodina". Je to sympatické, že se doma všichni podílí na rodinném podniku. Vždyť u nás ještě pořád platí, že rodinný podnik je zárukou vyšší kvality. Ne že by to tak skutečně muselo být, ale tohle povědomí ve společností je.

Uveďte i spoluautory, byť se podílí jen na dílčích úkolech nebo projektech. A pokud žádné spolupracovníky nemáte? Proč se stydíte za to, že na daném projektu pracujete sami?

Hlaste se osobně ke svým úspěchům, ale i neúspěchům. Vždyť dobře vyřešená reklamace je často nejlepší doporučení.

Tím, že se budete skrývat za "My" si respekt nezískáte. Většina lidí to vnímá s úsměvem, případně poněkud rozpačitě.

Pokud se vás článek dotknul osobně: Nebyl mířen na konkrétní osobu, takto se bohužel prezentuje většina pěstitelů - prodejců.

Doplněno: Na fóru se objevilo téma k tomuto článku Král Já první.